Valborg, första maj och så var det lite annat trevligt också :)

Så i torsdag var det som sagt valborg (30 april) kvällen tillbringades tillsammans med E, B och M först på Olearys och sedan hemma hos B och sjöng singstar. Jag är dock inte gjord att sjunga men man gör ju så gott man kan. Målet för detta valborg var att se någon majbrasa och ja det fick jag på sätt och vis :) Tack!! *ler* Allt blir bara bättre och bättre för år till år. Men man fick lite flacsh back från Leksand när man gick ut och kände våren var där när det var valborg. Men det var ju absolut det trevligaste valborg jag har haft på mycket länge.

Första maj, upp och jobba vid 10 på parken och förbreda allt inför firande på Parken. Lyssnade på Johannas tal och jag är mycket stolt det jag hörde. DU fixade det jätte bra och jag känner mig verkligen glad att du höll talet!! Tack Johanna! Agnetas tal var mycket bra. Känns skönt och nu är det bara att gasa inför valet den 7 juni.
Det som skrämer mig det är att människor bara rycker på axlarna och säger "jag bryr mig inte" hallo du kan förändra genom att rösta genom att engagera sig, genom att bara driva saker och våga säga vad man tycker. Jag blir irreterad när man får höra det är ingen idé! Men jag blir samtidigt mycket glad att höra åt andra hållet det håller mitt engamange i liv och framför allt det kan bara bli bättre och jag vill mer och mer att förändra!
Jag jobbade på som en galning för att hinna med så när klockan blev 18 å vi fick åka hem blev jag inte alls så ledsen :) somnade tidigt på soffan men gladare och lyckligare på mycket länge.

Igår lördag blev det stan kring halv ett. Till B och ta det soft och se lite film sedan till paradisbadet och verkligen ha det härligt på e.m! Vilken härlig dag - kvällen gick ut på att umgås! Detta måste vi göra om! :)

Idag söndag har jag målat stakett var skit skoj! Vill ni ha något målat så säg till :P  sedan blev det middag på Terassvägen å nu några timmar senare är man hemma i Gideå igen.
Lite gladare och lite lyckligare :)

Vänskap är som en blomma både måste ge näring till den för den ska leva vidare! SÅ är det.

Imorgon blir det stan möte vid 13.30 jag ska komma ihåg tiden, sedan träffa Carina, vid åtta vid badhuset Nu eller aldrig!
Ska ta och jaga af imorgon och få en tid. Less på att inte veta men tydligen är det så det funkar just nu.

Nej nu ska jag faktiskt se en stund på tv:en innan jag ska sova.

Ibland kan jag känna man tackar den och den å den på bloggen för olika saker men samtidigt är det få gånger man lyfter fram ngt bra utan bara ngt negativt. Å när jag är glad så är jag glad å nu är jag det!

Saknar Rälta, Metargården. När våren kommer är det som jobbigaste att inte få vara där! Saknar A, H, N och V med tillhörande familjer!

vi ses och höres.

//Susanne

Kommentarer
Postat av: Johanna S

Tack gumman för att du skrev det <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback