Måndag en dag som alla andra eller?

Så är det måndag redan – det känns som det var fredag och jag gick tunga steg emot folkets park i fredags e.m. Efter att jobbat nga timmar kändes helt klart mycket mycket bättre men man hade ju inte sagt nej till att sova extra några timmar. Fast det var mycket roligt och man skrattade gott. Helgens hedersuppdrag var att sälja korv – men tyvärr gick inte det så bra då alla var mätta och glada inte ville ha korv på fredag! Så på lördagen blev det ingen korvförsäljning nästan så man saknar stå där nere och se alla glada människor gå hem, många nöjda och glada. Blev ingen resa hem till Gideå natten till lördag då dels var halt och dels snöade men mest för det skulle städas på Harrys med M:s andra jobb så det var bara kliva upp och börja städa! (annars hann man inte så mycket mer)

Lördagens julbord var färre men jag tyckte nästan det var mycket trevligare för jag fick höra de spela hela låtarna. (Ständut black) Mera av sånt säger jag bara!! Skulle vilja ha dem redan i sommar. Det var jätte trevligt – hade jätte trevliga gäster båda dagarna så det kändes jätte bra alltihop.

 

När man går där – så snurrar tankarna om allt möjligt och det är precis vad mina tankar gör just nu. Funderar på framtiden. Allt ifrån jobb (ska till Af imorgon) – till studier – till vänner många tankar som åker som berg och dalbana. Det finns inget stopp ibland.

 

Igår söndag blev det sömn länge innan jag fick se en glimt av julskyltning men inte var det mycket så blev det städ på Harrys igen å lite pizza innan vi trötta kom hem.

Långa samtal blev det igår i telefonen! Tacka vetja riktiga vänner!

 

Veckan har mycket att erbjuda – ikväll hem till Carina och Johan ikväll. Killarna eller Karlarna ska gå på bio och vi blir kvar i Skede och bara ha det gött.

Imorgon blir det med största sannolikhet Hockey.

Onsdag e det full fart.

Torsdag har jag saker jag måste ha fixat klart till.

Fredag – helst av allt skulle jag vilja dricka lite glögg och mysa med vänner

Lördag till Holá folkhögskola och föreläsa för ivriga och glada SSUare (om jag inte blir sjuk) sedan hem å jobba.

Söndag hoppas jag verkligen att jag får sova nga timmar extra och sedan pyssla med lägenheten.

 

Det var min vecka. Jösses hur ska tiden räcka till egentligen? Fast tid är dock det enda vi har brukar det heta. Hoppas innerligt att allt faller på plats imorgon.

 

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback