Torsdag kväll en kväll som inte är som alla andra

Snart en vecka sedan jag skrev. Berömde då SSU Västernorrlands distriktstyrelse. Fick ju i helgen genom att det ska till ett nytt avsnitt i politiska handlingsprogrammet om det numera heter jämnlikhet och där ingår ett avsnitt om funktionshinder/tillgänglighet. Samt en hel ny att sats i utbildnings avsnittet - att funktionshinderkunskapen skall ingå i lärarprogrammet något UH tillsammans med andra ungdomsorgansiationer jobbat jätte hårt för. (se UHs hemsidan http://www.uh.se på bloggen och läs om Björklund inte vill lyfta det i nya propistionen ang lärarprogammet) Så jag kan lätt skryta med och säga SSU Västernorrland är nog ett av de få som har det in skrivit i sitt handlingsprogram och jag hoppas verkligen man driver frågan emot partiet. Det skulle betyda jätte mycket för alla som har lyft frågan att man lyfter på politisk nivå.

Nog om det. Kvällen med Johanna dagen innan var ju riktig riktig rolig. Mycket skratt blev det. Fick nästan besök. Tråkigt att personen bangade i sista sekunden men det är ju inte vårat fel. Efter jobbet på parken blev det inte många timmar sömn innan resan blev tillbaka till Sundsvall och dagen avslutades på IKEA! Fick jätte insperation över hur man kan möblera lägenheten. Sugen på att göra ngt helt nytt.
Måndagen jobbade på ....fick besök på jobbet. Kändes jätte bra dock att jag har kommit så långt. Har jagat arbetsförmedlingen för att börja diskutera fortsättningen. Träffade min handledare idag å det ser både just och mörkt ut samtidigt. Jag håller alla tummar, tår, händer att det ska funka så jag kan få fortsätta ett tag till. Men ska dit på onsdag så jag hoppas verkligen det blir ett glatt besked.

I måndags kväll var jag på min andra träff det var riktig skoj. Jag vill dock det inte ska ta slut. Jag gör saker jag aldrig trott jag skulle ha gjort. Men jag har lyckats. Det är helt sjukt. Jag vågar! :) Å det är ju huvudsaken. Å funkar det inte denna gång så kanske funkar det bättre gången efter och efter det. Jag ska kunna det till slut. Så är det jag ger mig inte nu. Målet är nära fast ännu så långt bort. Tack till alla er som tror på mig.

Tisdag - besök på sjukhuset, ögonen. Fick änteligen veta att synen är kanon då är det bara skelningen kvar då. Utredning kommer om det blir operation eller inte. Jag känner mig positiv till det just nu. Bara det är på gång gör att det känns bra. Fick droppar i ögonen så jag fick lov att ringa M och han fick hämta mig och bil för jag såg typ ingenting. Vad hemskt det var.

Igår kväll så var jag på redskaps möte och det tog beslut om kommunlistan. NU är den tagen och nu ska jag se framåt och hoppas verkligen på att man har chansen att sitta i en nämnd och lyfta de viktiga frågorna.
Idag har jag skrivit och skrivit pratat i telefon och jag har även hunnit med att ringa öron och fixat det jag skulle. Å nu sitter jag hos en kompis och skriver blogg inlägg och det är OS på tv. Ett blandat reslutat från svenskarna men jag glädjs över Kallas guld och Ferrys guld. Denna glada tjej som Kalla är. Man blir bara glad och se henne.

Nu ska jag fortsätta att vara social. Imorgon ska jag hinna göra saker för sedan åker jag till Dalarna i nga dagar å nästan vecka flyttar vi! JIPPI!!!

kramar från eran Susanne

Och förresten, ett stort grattis till Anja =D

Kommentarer
Postat av: Anna

Om du vill att vi ska läsa vad det står får du nog tyvärr ta bort de vackra blommorna..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback