Onsdag/Torsdag

Dagen blev mer intensiv idag än vad jag trodde.
Först så skulle jag lämna ena bilen och hämta nästa men tyvärr inte min egen för den blir inte klar om en vecka. *grr* de lovade men nu så är den fortfarande inte klar. Tänker ringa på måndag och tjatta. Jag vill ha min bil tillbaka och det är NU!!!!! :) men jag överlever det med. Tack och lov vi får låna svärmors bil nu i alla fall

Fick massor gjort idag - både saker på praktiken och som legat över mig i andra sammanhang. Det känns jätte skönt. Imorgon torsdag är det bara köra på med flera saker att göra. Känner mig glad som är där jag är.... :) Det är mycket som händer i min skalle just nu men det känns som det är på rätt håll när det gäller jag gör det jag vill göra! Nöjd över vad jag fick till att skriva idag - riktigt nöjd är jag! Se vad som kommer här snart. Har egna funderingar man kanske ska göra ngt av - känner det är dags igen att våga fundera vidare.

Ikväll var man på redskaps möte på folkets park. Tekniken strulade å jag löste en del av problemet genom att visa var mixerbordet var och vilken knapp - å det är väl inte för inte man har hamnat där man är. *ler* Tycker diskussionerna var bra. Visst kanske man gjorde en del utsvägningar om lite allt möjligt men sammantaget var det bra diskussioner som fick en att tänka en och två och tre ggr till. Å det känns bra att vara där, å hann ju lösa vissa frågor till första maj också. Haha tänka sig man gör två saker samtidigt - på samma ställe.
Vissa funderingar ska jag fundra vidare på och se vad jag tänker göra *ler* Just nu är jag två delad men jag kanske inte är det snart. Dock måste jag lyfta en särskild diskussion och det var om L O V - nu har man möjlighet att välja vård - ev hemtjänst om det tar en sånt beslut att man ska införa det i kommunen. Jag är två delad till de. Måste utreda det vidare. Dock kan jag säga det redan nu det är ju konstigt om vårdtagarna inte redan nu fårvara med och bestämma sin livssitaution - måste man ha fritt val för det? Många funderingar .... vem förlorar på det och vem vinner på det? Jag vill ju hävda i det fallet att förlorarna är faktiskt de som inte får sin talan genom redan idag....Ser redan nu framemot nästa redskap då det ska diskuteras mer om mycket.

När jag kom hem så såg jag på mitt nytt om att unga tjejer i skolan inte vågar ta mycket mat för de blir mobbade. Det är väl inget nytt - det är väl inte heller så konstigt att man pratar bantning när man i den åldern?! Jag tycker det inte är konstigt för det är bara att ta vilken tidning som helst som riktar sig till unga tjejer - det behöver inte vara en tidning för dem utan första sidan på aftonbladet eller expressen - snyggaste kroppen på 10 dagar eller någon annat tips, blir smal till sportlovet, var än du läser är det ju om bantning eller du duger inte som du är för du måste förändra det och de och de och de och de och det på dig själv. Man kan ju fundera på om man inte behöver förändra samhälls synen på människor i stället att man duger som man är. Sedan klart det är INTE bra att väga för mycket så är det det vet alla. Men låt barn/ungdomar få vara barn/ungdomar. Låt maten bli ngt man tycker är gott och man blir mätt så man orkar. Man ska inte prata bantning när man är 14-15 år. Å ännu lägre åldrar man ska känna sig nöjd över den man är. Lätt att säga svårt att leva efter. Det är då vuxnas ANSVAR att faktiskt visa att man duger som man är. Man duger precis lika bra vem du än är. Jag känner igen mig från skolmatsalen, jag känner igen det så väl. Jag älskar mat. Ja det gör jag - mat är gott framför allt husmans kost. Pölsa, isterband, lasange, stek sil.... ja det är jätte gott. Jag känner precis igen det från skolmatsalen - jag kanske tog lite mer än många andra tjejer och fick suckarna kommentarena ja det fick jag men åt jag tyckte om det å jag har alltid fått kämpa över jag vägar kilon för mycket ja det har jag. Men jag försöker och jag jobbar på att accepterar min kropp och förändrar mina vanor. Men man ska inte gör det när man är 14-15 år. Man ska ha roligt man ska njuta man håller på att växa upp då ska man inte prata bantning eller om vikt över huvudtaget. Detta är ngt som skolor måste ta upp. Det är ngt man måste våga prata om - diskuterar - att varför är det så här? Jag blir verkligen upprörd över att man tror detta är nytt man har upptäckt - nej det är inte nytt. Ta detta på allvar snälla hjälp till att lyfta diskussionen vidare.
Nu har jag väl skrivit tillräckligt om detta men jag känner bara det räcker.

nu ska jag ta och sova dagen imorgon blir lika rolig som idag.... :)

kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback