Så då var fredag

Redan har det gått en vecka - en vecka på praktiken.
Jösses vad tiden rusar iväg.
Måndags var verkligen en dag som vände upp och ner på allt och lite till men det kändes bra när Måndagen var över.

Tisdag började att ta blodtryck och aldrig har det varit så bra (så kul att det börjar bra ngnstans)
sedan var det dags att skriva och jobba på de uppgifter man har fått. Riktigt roligt är det. Som jag sa igår jag tror jag aldrig har lärt mig så mycket om saker och ting som nu. Jag måste för att kunna skriva om det.
Tisdagen bjöd även på reslutat från mitt samtal från måndagen. Känns som detta är en bit på väg men vägen är lång och krokig. Men ett försök säger jag inte nej till.

Så fick jag änteligen se mitt älskade Leksand (nu har nog många ö-viks bor blivit glada att jag slutar tjatta lite om leksand) i Umeå. Dock spelade Leksand en av de sämsta matcherna jag tror på denna säsong i andra och tredje perioden för urk. Detta var inte det Leksand man får se på tv:en eller någon annanstans. Nej bättre spel och jag blir åter igen glad. Jag hoppas så innerligt att Leksand kommer upp så man får se Modo - Leksand i centret. Haha va skoj det skulle vara och framför allt tyst om att Leksand inte spelar i samma serie. Hemresan från Umeå var helt okej satt och tänkte väldigt mycket och det känns rätt med praktiken. Vad händer sedan?

Onsdag - sthlm över dagen och satt och skrev på mina uppgifter jag hade fått. Första mötet med Heléne var jätte trevligt och jag hoppas det kommer bli bra :-p. Hoppas du får så skoj i Indien (hon ska vara där i tre månader på praktik) Det som gör mig mest insiperad är att hon har enbart tolk i två veckor sedan kommer en kompis till henne tolka resten av tiden. Varför hon har tolk enbart i två veckor är för att enligt universitet i Örebro inte har mer pengar än för det. Men jag tycker hela sitatutionen är konstig. Först säger de ja att hon får åka sedan kommer detta. Men Heléne är en sån person som inte ger sig och jag tycker hon är värd allt detta som hon har kämpat. Du är verkligen en förebild för många döva och hörselskadade!!! Kör hårt tjejen. Å jag ska följa din blogg jätte noga och läsa den.

Sedan träffades jag, Jacob och Josefine och pratade om politiska programmet. Härligt möte för vi jobbar så hårt.
Hade hoppas kunnat träffat bror och hans familj men det lär ju bli till nästa helg i stället. SÅ det blev arlanda och hemgång i kalla ö-vik.

Torsdag igår var jag mycket effektiv. Så effektiv att jag nästan funderade på vad som hade hänt? :) Jag åt lunch med Micke och Carina. (trevligt hoppas inte på sista gången) jag fikade med Anna - trevligt att prata om annat.... å hoppas vi kan göra ngt du å jag snart igen :) som alltid vi träffas pratar vi om massor av saker som att bo i ö-vik, att inte komma från orten å saker vi vill förändra. Sedan blev det  lugnt fram till halv sju då jag hade första maj möte. Trevligt möte med mycket bra saker som kom fram och känns bra att ligga i fas. Nu är det bara att mobilisera för den dagen - vilket egentligen inte borde vara svårt då regeringen har fört den politik den har fört. Många som har hamnat mellan stolarna. Vilket tycker jag är konstigt att det inte pratas mer om än vad det gör. Sedan klart som (emma oxå skriver på sin blogg) att när socialdemokraterna hade makten var det inte det bästa att ta hand om sjukskrivna och arbetslösa men som det är nu gör det inte bättre. Lika så för penisonärerna. Det är ju trotts allt det som har tagit hand om detta land innan oss. Varför ska vi då klämma åt dem en gång till? Ngt som fick mig att bli arg bara jag tänkte på det - idag ska du ha ett jobb för att kunna jobba extra. Dels för du inte kan stämpla mer än 75 dagar i deltid men dels oxå för att arbetsgivaren verkar inte vilja ha den som är arbetslös utan tar den som har redan ett jobb om man nu ska jobba extra. Det finns flera exempel. Men det måste dock vara så samhället tjänar på om allt fler jobbar men då måste det oxå finnas förutsättningar och alla är olika som indvider det är bara så!

Idag skulle jag ha åkt in till stan och jobbat men sitter här hemma i stället och skriver. Det känns bättre i huvudet nu. Första praktiken veckan har varit kanon visst saknar jag Tidningen 7 det gör jag absolut men detta är ett annat sätt att jobba och får insperation hela tiden... nya saker dycker upp hela tiden i huvudet.

Det är inte långt kvar tills man flyttar till Gullänget känns skönt att komma närmare saker och ting. Snart dags att börja packa och sortera och slänga saker och ting. Det blir en resning av det mesta.

nu ska jag fortsätta att skriva på det jag har fått i uppdrag sedan blir det väl att hitta på ngt att äta.... men kära läsare ni kommer att märka att jag snart skriver igen..

KRAMAR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback