Härliga årstid

Jag har aldrig varit en stor älskare av snö jo faktiskt har jag varit det en gång i tiden då familjen åkte till fjällen och vi åkte skidor, jag såg till att mina räddslor fick sen känga av att åka både svart och röd backe tack vare mina älskade syskon och pappa! Man saknar verkligen tiden då vi var där. Men så kom åren jag verkligen inte gillade vintern. Har nu under helgen kommit fram till att vintern är härlig. I går e.m tog jag en promenad runt området där jag bor och bara njöt. Inte av kylan utan av bara vara och av snön. Så vackert ett lanskap kan vara. Det är helt otroligt. Med ca minus 17 och jag gick runt och små log. Jag gillar vintern igen. Jag gillar snön och jag gillar landskapet som ändras och till våren kommer det andra fram. Nu är det att njuta av både kylan och snön. Klart jag kan förstå när snön kan ställa till med problem i trafiken men det är dock inte första gången det snöar här i Sverige. (ibland verkar det så på både bilister och sj - tragiskt men sant)

I helgen var jag kvar i Övertorneå (inte händer allt för ofta) men försökte plugga undan saker men kände det stod mig upp i halsen så det blev ett tag att bara slappa och försöka glömma örvärk med att dricka varm glögg. Vet inte om det gick så bra men ett försök var det i alla fall.

Nu är det snart inte långt kvar till julen - härliga jul härliga tid att faktiskt träffas! Jag har gett mig själv ett löfte att träffa min vänner som jag inte träffar så ofta när jag kommer hem och prioitera det som är det viktigaste och då får det andra vara just då! Man behöver energi och vad är bästa att få det av jo sina nära och kära! Blir en lång kväll i alla fall med dels fam Strandberg och en kväll tillsammans med Sofia det ser jag framemot :P

Nu ska jag återgå till min bokföring... härliga tider det är :)

ha en bra dag mina vänner <3

just nu spelas håll mitt hjärta med Björn Skifs på radion (lyssnar på webbradio tack för den finns när man pluggar)

kramar

p.s har bestämt mig att vara den allra bästa mostern/fastern under ledigheten och ut och leka i snön och bara härja runt med mina syskonbarn  - för de betyder så otroligt mkt för mig tack älskade syskonbarn! d.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback