Mormor 90 år

I fredags fyllde min mormor 90 år, hade ju varit hemma i Dalarna nga dagar så jag hade ju laddat om jag säger så :P Så på hennes födelsedag var det öppet hus riktigt trevligt med många som kom och gratta henne. Fina blommor blev det - mycket smörgåstårta (som förövrigt uppfanns i Härnösand på ett kondtori av herr Sjöndahl) blev det. Släkt och vänner kom och gratta en pigg 90 åring.
För ni som inte känner min mormor tänker jag presentera samma sak som jag skrev om henne i Dalademokraterna för övrigt. Hon blev jätte stolt igår när hon hade läst om henne själv i tidningen och tackade igen för jag hade skrivit så många fina ord. Men vad då? :P

Mormor är en person med ett stort hjärta men hon har också gått genom mycket i sina 90 år. varit med om en samhällsutveckling som få har varit med om. Så att höra om hennes historier hur hon hade det i barndomen är jätte stort. Som person är mormor varm, envis, pratglad. Hon är den i familjen som kokar godast sås, lingonsylt samt saft. Utan mormor så fryser man om både händer och fötter för hennes vantar slår ingen. Visst har man olika åsiter om saker och ting men en sak hon är en enorm person som man är glad att ha i sitt liv. Ett försent grattis till mormor 90 årsdagen även är. Men jag är jätte glad över att fått ha henne så länge i mitt liv.

KRAM

På lördag var vi ute och plockade svamp i skogen. Riktigt härligt. Tack kusin Linda, Palle och mamma för en mycket rolig stund i skogen - på kvällen gick jag och la mig tidigt för att orka packa två ggr först från Dalarna sedan hemma i Övik.
Veckan i Rälta var verkligen bra. Mycket hann jag med men massor har jag kvar att göra men nu är jag på utbildningen här så jag ska ta tag i mkt i kväll....

många kramar min älskade vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback