Konsten att prioitera rätt

saker i rätt tid tycker man alltid är knivigt och vem man ska umgås med och vad man ska göra. Just nu blir jag bara fascinerad över somliga som tycker vissa prioiteringar är konstiga. Jag väljer vissa saker framför annat för jag är rädd om mina nära och kära och är det konstigt? För mig är det självklart man prioiterar sin familj, sina vänner förre andra saker. Sedan synd jag missar en hockeymatch men det kommer tusen åter. Men att man får umgås med de som betyder mest är för mig viktigare.

Så ikväll blev det glögg och alfapet kväll hemma hos Sofia och Micke. Helt klart det bästa och Leksand de vann även om jag inte tittade på dem.

När jag far till Dalarna/Leksand så är det lika där. Jag prioiterar. Den senaste gångerna är det familjen och de närmaste. Samma sak är det denna gång när vi far ner. Ska se syrrans äldsta på innebandy cup i Falun en hel dag sedan blir det att fira jul med bror och hans familj och syster med hennes familj samt mamma och mormor. Så underbart att träffas alla samtidigt igen.

Dagen har verkligen varit full av överraskningar. Kanske fortsätter lika så imorgon.

Nu blir det att sova nga timmar och försöka tänka på andra saker och fokusera på att plugga lite grann.

kramar till er mina kära vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback