Ärade bloggläsare

nu är det alldeles för länge sedan jag skrev ett par rader igen. Själen är många. Tänkte en stilla tanke att jag skulle lägga av att blogga men så känner jag nej varför ska jag göra det. Något jag egentligen tycker är väldigt roligt. Det får dock inte bli ett krav att det måste göras. Men nu har bara det rullat på med allt! Jobbat slut på vikariatet så nu går jag timis igen.
Funderar på vart jag i världen ska vända mig nu. Pluggar för fullt har bokat slutprov i omvårdnad å så är det UH och därmellan ska jag träna, umgås med vänner och faktiskt vila å så är det så jag ska träffa min man. Men ekvationen går inte ihop. Så snälla ha översende med detta. Oavsett vem ni är så ha överssende detta är bara så det är snart "över" jag ska vara klar med usk utbildningen senast mars men hoppas på tidigare. Så är det bara!!

Tyvärr kommer jag få lämna UH:s styrelse i april. Detta är väldigt delat men jag har inget val. Organistationen är för barn och unga till 30 år och del målsnöret har jag fallit på. Men det kommer verkligen vara sorgligt. Huvaligen. Tårar kommer rina. Men förvänta mig mina vänner inom UH ett tal och det kommer vara ärligt från hjärtat. Men allt har sin tid och det kommer bli bra. Sedan finns ju alltid HRF kvar och ja jag kommer vara medlem där med men jag kommer försöka bli aktiv. Det ska förändras mkt där oxå. Spännande!!

Vad min nästa utmaning jag ska ta tag i är en helt annan. Jag har varit föreningsaktiv sedan jag kunde gå och innan dess oxå för den del. Det har avbryts möten för blöjen ska bytas på när jag var bebis. Jag har för övrigt avbrytit möten för att fråga varför de har tråkigt. Undra om sossarna i Leksand kommer ihåg det mötet jag var på med mamma, pappa, morfar när jag var 5-6 år. Jösses blev mutad av morfar med gelehallon :) I like!!

Så idag hämtade jag min räddning till det ska gå. Nu har jag en chans att bevisa det annars får beslutet bli annorlunda. Jag ska visa mig själv jag kan göra det. Jag skriver kanske i gåta. Men vill inte direkt skriva ut det utan jag tänker skriva mer och mer om det.... Men jag har nu 12 veckor på mig till och börja med. Mitt mål är större än vad andra har satt upp till mig. Men jag kommer greja det. Själv nej mina vänner tillsammans med er å min familj! En invenstring för framtiden och en invenstering för mig själv.

Jag skrev på facebook igår om när mörket och hösten slår till blir mina tankar djupare än vanligt. Tur ni finns mina underbara vänner. Saknar mina underbara syskon. Den här hösten har tankarna varit mycket och tankarna har inte alltid varit det bästa. Jag blir ibland rädd över mina egna känslor och tankar. Inte så jag skulle ta livet av mig, har haft de tankarna när jag varit yngre. Men skulle ALDRIG kunna svika min familj, mina älskade syskonbarn, mina syskon, min älskade underbara vänner! Aldrig jag älskar livet för mycket för det. Men ändå så finns tankar om så mycket. Kommer jag orka klara mina mål jag har målat upp för mig själv. Kommer jag orka gå vidare eller blir jag kvar på samma ruta. Jag är rädd för jag gör andra besviken liksom mig själv. Jag vill inte känna så. Jag VET att jag KAN jag vet att varje dag har jag nya val. Så känner jag så här... Tankarna kommer och går de måste få göra det bara de får en rättsida. En dag i sänder och jag är i mål så då j*lar ska det firas med både champange och annat. H-vete säger jag bara! Men åter igen ni är underbara mina vänner, syskon! Utan er ja vete katten vad som hade hänt.

Idag har jag både sett på så mycket bättre. Fick se det senare då Micke skulle se hockey. Men hur som helst underbar musik som spelades. Många låtar får en ny innebörd. Efter det så blev det en släng Kalle från Orsa. Jag blir lycklig och få höra dalmål men även få höra musik. Men hur som helst vill jag säga bara aldrig på denna jord trodde jag kunde finna så många fina underbara vänner. Ni är så underbara...

Förra veckan var det dags för min lilla roadtrip i Stockholm, Falun/Leksand, Örebro. Ena dagen satt jag på HRF förbundsstyrelse, andra dagen förläste jag för skrivtolkar på Södertörns folkhögskola, så fick man träffa brorsbarnen och svägerska <3, träffa en underbar nära vän som man inte har träffat på flera år. TACK!!, syster time i Leksand, middag med mamma och syster och sedan så blev det Örebro med UH riksstyrelse. Mycket härliga dagar men som gav mig energi. Mest när man träffar nära och kära. Älskade syster tack!! Älskade svägerska och V och F <3 Tack för ni är där! Men energin ni gav mig gör att jag orkar med det jag gör varje dag... så är det.

Många kramar på er tycker det räcker nu med ett "lite" blogg inlägg...

kram på er!


p.s bland den största av alla rosor vill jag faktiskt ge till en person som har fått mig att inse så mycket mer om både mig själv, livet blir så mycket lättare när jag har dig i mitt liv. Personen jag talar om Sofia!!! d.s

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kommer alltid att finnas här för dig syster <3

Postat av: sofia

Tack Älskade vän! Och vad vore mitt liv utan dig? :) Dina mål kommer du klara, jag lovar!

2011-11-02 @ 14:52:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback