onsdag .....

ringde från jobbet imorse och fråga om jag kunde jobba. Visst hade jag kunnat det men jag måste plugga om jag ska göra klart allt tills det är sagt. Sedan känns det skönt att vara ledig och hinna vara social. Ska snart iväg och plugga på stan, äta lunch med Sofia. Ikväll är det visst tjejkväll så det blir en sväng då med.

Igår kväll åkte jag iväg när M satt och kollade på hockeyn och träffade Sofia på hennes jobb i stället. Ja jag är hockeyintresserad ja. Men många av er som bor här tycker konstigt att jag inte ser Modo nu när jag bor här, förra året kollade jag på de felsta matcher visst det är kul att se hockey. Men jag håller inte på dem. Mest gör jag det för vara social med de jag tycker om. Men om jag nu tittar på Modo så varför kan ni inte alla titta när Leksand spelar när jag vill se? Nej men herre gud det är inte samma sak. Så jag blir lite fundersam. Man tycker okej från ena sidan och inte andra. Upp till er mina vänner. Så i stället se Modos spel så blev det ett trevligt besök hos Sofia.

Just nu befinner jag mig på en resa många bollar i luften, många vagnar är med. Andra är utbytta, en del går sönder efter vägen och kan lagas andra åker in i garaget. Målet på resan vet bara jag. Jag är ännu inte framme jag är på väg en bra bit men vägen dit är låäng och krokig. Jag når dit - jag kan det vet jag. Bara ha tålamod, envishet och ett stort leende. Jag kör vilse ibland jag kommer upp igen. Snart kan jag säga jag är i delmål. Men många många delmål kvar :)

ha en fortsatt trevlig dag.

Susanne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback