På tåget hem till Metargården

Sitter på tåget hem till Dalarna. Helt sjukt att jag har bott i Västernorrland nu i april i sju år. Sju år! Jösses vad tiden bara flyger iväg. Bott i övik i fem år <3 fast det är först nu jag har hittat rätt med vänner, jobb och fritiden. Jag storm trivs på jobbet fast det är väl klart alla jobbar är inte dans på rosor varje dag men jag skulle aldrig åka dit om jag inte trivdes med de jag jobbar med! Tack för ni finns! Jag kan ibland känna att jag inte räcker till både i jobbet och privat men det är just då det är skönt att ha en axel att stötta sig emot. Klart som korkspad att man kan tycka det är skit på jobbet men de är få ggr som jag känner att jag inte lär mig ngt nytt och har skoj. På det sista året har jag utvecklats som människa och det är av många själ men mest är det för jag vill och vågar ta emot ris och ros å att jag tycker det ären utmaning att se saker åt alla håll, men oxå för jag får chansen att lära känna dessa människor på Björkhem.

Sedan alla dessa underbara personer som jag har fått lära känna genom åren är sjukt å dessa fina vänner som jag är så glad att jag har i mitt liv. Att små ord och händelse kan förändra ens liv. Att ett ja till en fika/lunch å så fann man ens själsfrände :) utan att nämna nga namn ni vet vilka ni är! Å många ggr önskar jag att tiden fanns umgås mer. Skede, Bredbyn, "landet" är tre platser som har blivit hem för mig när livet har/är berg och dalbana. Där kan jag åter igen finna lugnet. Å så på det igen.

Sedan har vi träningen som har blivit en stor del åter igen! Zumba zumba... Curves!

Tillsist har vi den person som jag lever med, som är anledning till jag är kvar i övik. Visst alla har sina dalar men jag vet att han har det största hjärta som finns. Allt Micke gör och har gjort värmer så mkt. Överraskningens resan till London. Det säger mkt det! Micke <3

Jag måste skriva om vännerna som inte bor i övik. Ni betyder så mkt.

Nu har tåget kommit fram till S-vall :) känns ju bra....

Tills vi hörs igen, många kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback